Tentokrát opravdu naposledy o Lisabonu

Blíží se další cesta, ale já jsem občas při prohlížení fotografií duchem v Lisabonu. Ti, kdo tam byli, jistě moje rozpoložení pochopí...

Uběhly dva měsíce od mé návštěvy Lisabonu a i když jsem si myslela, že do blogu už o něm psát nebudu, stále se objevují další vzpomínky, o které bych se ráda podělila, minimálně proto, abych inspirovala ty, kteří se tam teprve vydají.

Dnes to bude nejspíš fotoblog, protože o muzeu filantropa Calouste Gulbenkiana jsem už detailně psala v jednom z minulých článků. Ale mimo klasické expozice ze sbírek tohoto Arménce, který měl britské občanství a dožil v Lisabonu, existuje také novější část, která byla dokončena v roce 1983. Po jejím otevření začala nadace, která spravuje dědictví Calouste Gulbenkiana, nakupovat výtvarná díla a postupně vytvářet kolekci portugalského moderního umění. Rozlehlá vysoká budova má tři úrovně, na kterých jsou vystaveny obrazy a objekty mapující počátek 20. století až do současnosti. I když se o umění docela zajímám, přiznám se, že o portugalských výtvarnících jsem do letoška nic nevěděla a vlastně nevím ani teď. Všeobecně se ale řídím pravidlem, že není důležité jméno, ale jak na vás umělecké dílo zapůsobí a jestli vůbec. A to se expozici v Lisabonu podařilo, určitě také díky architektuře pavilonu, v kterém je umístěna, kde nechybí opět podobně jako ve skandinávské architektuře, propojení s venkovním přírodním prostorem. Snad z těch několika fotografií získáte představu o tom, co se dá také v Lisabonu vidět.

Kolekce moderního umění Calouste Gulbenkian

 

 

Autor: Eva Štěpánková | čtvrtek 6.7.2017 10:59 | karma článku: 6,80 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Eva Štěpánková

Elvis a Sputnik v Berlíně

27.1.2022 v 7:00 | Karma: 9,20

Eva Štěpánková

Konečně na cestě!

3.9.2020 v 10:22 | Karma: 6,78

Eva Štěpánková

Tohle že je knihovna?

19.8.2019 v 7:00 | Karma: 7,14

Eva Štěpánková

VOGUE podle mého gusta?

10.9.2018 v 21:53 | Karma: 11,24

Eva Štěpánková

Konečně New York!

25.6.2018 v 20:45 | Karma: 11,50

Eva Štěpánková

Návrat do země zaslíbené

11.1.2018 v 21:38 | Karma: 14,47

Eva Štěpánková

Benátky a jejich Bienále

1.11.2017 v 0:12 | Karma: 11,39
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 609x
Ráda sdílím s ostatními svoje zážitky a dojmy, proto jsem začala psát tyto nepravidelné blogy. Mou celoživotní láskou je film, ráda fotím, i když jen mobilem, čím dál víc mě zajímá architektura. S tím souvisí i design a moderní umění a celkově nové podněty, za kterými ráda cestuji.

Seznam rubrik