Každému přibalíme něco navíc?

Sedím na vysoké židli ve velkoryse pojaté prodejně O2 Experience v OC Chodov a jsem spokojená. Klimatizace příjemně chladí, nemusela jsem čekat. Ještě netuším, že právě výraz "experience" čili zkušenost bude mít hořkou příchuť...

Ti, kteří občas čtou moje nepravidelné blogy, si možná vzpomenou na ten poslední z konce května, kdy jsem popisovala komplikovanou zlomeninu mého zápěstí, která nemohla být hned operována kvůli otoku. Nebudu se zabývat detaily - až teprve dnes mám 3 týdny po operaci, levou ruku už "jen" v obvazu a je mi jasné, že je přede mnou dlouhá, bolestivá cesta, která snad povede k tomu, že budu moct ruku a prsty zapojit do života jako předtím. Tahle událost nastartovala třetici nepříjemných příhod letošního jara a léta, ale i přes veškeré její důsledky si z ní odnáším pocit, že lékaři ortopedického oddělení Na Františku včetně primáře MUDr. Fouska jsou profesionálové nejen ve svém oboru, ale i v přístupu k pacientům.

O to víc vyčnívá třetí a jak doufám, opravdu poslední nepříjemnost, kdy mi  před pár dny vypadl z ruky ne zrovna levný mobil a rozloučil se se světem. A to právě v momentu, kdy se finanční prostředky tenčí a kdy potřebuji být v kontaktu jak pracovně, tak soukromě... Nebylo co řešit, vybrala jsem z nabídky svého operátora O2 nový, samozřejmě lepší mobil a ještě trochu rozrušená z další nečekané události jsem se  vydala okamžitě do obchodního centra Chodov řešit koupi a úvěr. První dojem byl velmi příjemný, vzhledem k dopolední době jsem nemusela čekat, okamžitě se mně ujal příjemný prodavač, který se mnou vzhledem k tomu, že jsem přesně věděla, co chci, neměl moc práce. Doporučil mi zakoupení ochranné fólie na displej a obal na mobil, což jsem měla v plánu vzhledem k předchozí události také. Telefon vybalil, nalepil na něj fólii a vložil ho do obalu, nic, co bych sama nezvládla, byť jednou rukou. Delší chvilku trvalo vytvoření nové SIM karty, protože nový mobil běží jen s tzv. nano kartou a nebylo tedy možné pouze vložit tu původní, tvořil ale počítač a ne prodavač. V souvislosti s ovládáním telefonu mi dotyčný nabídl i datový kabel pro propojení telefonu s počítačem, který jsem slušně odmítla, protože ho za prvé mám a za druhé je i součástí nového příslušenství mobilu. Bylo mi řečeno, že ho dostanu zadarmo, ať si ho vezmu...

A potom začalo papírování, kopie, podpisy digitální i skutečné. Nejdříve úvěr a karta k němu, potom nabídka pojištění mobilu, které jsem přijala, protože by nebylo příjemné, aby mi ukradli ještě nesplacený telefon. Následovala nabídka tzv. Chytrého cestovního pojištění (zřejmě pro O2), kterou jsem odmítla s tím, že využívám pojištění z platební karty. Opět mi bylo řečeno, že je škoda, abych ho nevyužila, protože je zadarmo, v zájmu urychlení procesu jsem tedy podepsala. Nakonec faktura za telefon, na které mě hlavně zajímala částka k placení nula a další faktura za příslušenství, která se sice vyšplhala o něco výš, než jsem předpokládala, ale brýle byly už v tašce a já hlavně měla telefon.

Po celou dobu prodeje se nedělo nic, co bych pokládala za práci navíc, prodavač se choval tak, jak bych očekávala, že se mají lidé v tomto zaměstnání chovat, zavedl i "small talk" na moje zranění a po vyřízení všech papírů a zaplacení jsme se rozešli.

Doma jsem se nejdříve samozřejmě věnovala novému telefonu, ale když jsem později otevřela desky s lejstry a dostala mailem další smlouvy, nestačila jsem se divit. Že je Chytré cestovní pojištění sice zdarma, ale jen do 31. 8. 2016, to je jen fintička proti tomu, že na faktuře za příslušenství se skvělo mimo jiné Kč 160,00 za datový kabel (prý zdarma) a světe, drž se, Kč 299,00 za "péči při prodeji zařízení"!

Ano, vím, měla jsem si fakturu detailně prohlédnout, než jsem ji podepsala a zaplatila, uznávám. Co mě ale rozpálilo do běla, je fakt, že O2 si účtuje jako tzv. poradenství chování, které by mělo být při prodeji naprosto běžné. Co bylo tím "poradenstvím"? Rozbalení krabičky, nalepení fólie a vsunutí do ochranného obalu? Pokud šlo o toto, měla jsem za prvé být předem upozorněna, že operátor si za to bude účtovat téměř třista korun, za druhé prodavač mohl z hovoru, který jsme vedli, velmi snadno usoudit, že nemám s technikou problém a nepotřebuji jeho asistenci, věděla jsem přesně typ a značku... Navíc až teprve po dnešní telefonické konzultaci přímo s Home Creditem jsem zjistila, jak správně funguje úvěr a karta, protože při "péči při prodeji zařízení" na to nějak nezbyl čas. Samozřejmě, že tento problém budu s O2 řešit, jen jsem zvědavá s jakým výsledkem.

Možná O2 jen plní slib, který dává na své papírové tašce - KAŽDÉMU PŘIBALÍME NĚCO NAVÍC!

P. S. Malý update. Dnes, tedy 28. 7. 2016, mi v dotyčné prodejně O2 objasnili, že jejich prodavači jsou vlastně takoví "podavači". Jakmile při nákupu udělají jiný pohyb, než že vám zboží podají do ruky, jako že třeba otevřou krabičku, nalepí fólii na displej, nedej Bože dokonce vloží mobil do ochranného obalu, okamžitě to je za Kč 299 označených na faktuře jako "péče při prodeji". Že vás na to dotyčný ani neupozornil, nikoho nezajímá, visí to prý už půl roku na jejich webu. Dejte si tedy pozor, obávám se, že příště se v Kellnerově firmě bude platit i za úsměv. A já prchnu, jakmile to bude možné...

Každému přibalují něco navíc?

 

 

 

Autor: Eva Štěpánková | úterý 26.7.2016 20:26 | karma článku: 23,23 | přečteno: 737x