Nezařazené

Eva Štěpánková

Kdo asi navrhne novou koncertní síň v Praze?

Původně měl být můj dnešní příspěvek pouze o dalším zážitku z Kodaně, ale náhodou mi padla do očí zpráva, která mu dala širší souvislost.

22.9.2017 v 0:29 | Karma článku: 6.27 | Přečteno: 200 | Diskuse

Eva Štěpánková

Proč v Dánsku neexistovala židovská otázka?

Do Kodaně jsem se vypravila hlavně za designem a architekturou, ale místo, které jsem jako první navštívila, spojuje tato dvě témata navíc se zajímavou otázkou.

11.9.2017 v 20:34 | Karma článku: 24.68 | Přečteno: 1444 | Diskuse

Eva Štěpánková

Jak miliardář přispěl na kulturu

Umění potřebuje sponzory, ale co dělat, když se dárce domnívá, že si svými penězi kupuje i právo rozhodovat o konečné podobě díla?

3.9.2017 v 21:17 | Karma článku: 12.04 | Přečteno: 573 | Diskuse

Eva Štěpánková

Pohádka o krásné spalovně

Máte rádi pohádky? Tak se pohodlně usaďte a poslouchejte. A věřte, nevěřte, opravdu se stalo... Nebylo to v černém lese, ale daleko za horami a doly.

29.8.2017 v 21:58 | Karma článku: 12.65 | Přečteno: 569 | Diskuse

Eva Štěpánková

Metro, které jezdí samo

Trochu zvláštní pocit, ocitnout se ve vagonu metra, které si to po kolejích uhání bez strojvůdce. Na obavy ale rychle zapomenete, zvlášť sedíte-li za čelním sklem, protože takovýhle pohled v Praze nemáte šanci zažít.

27.8.2017 v 20:44 | Karma článku: 9.94 | Přečteno: 442 | Diskuse

Eva Štěpánková

Víte, co znamená IMMA?

Ne náhodou jsem si v dublinské "Invalidovně" vzpomněla na tu pražskou, která stále čeká, co s ní bude. Nebylo by špatné, kdyby se z ní za několik let stalo místo, kde se budete také tak dobře cítit.

12.8.2017 v 17:37 | Karma článku: 5.89 | Přečteno: 205 | Diskuse

Eva Štěpánková

Belfast a Titanik, katolíci a protestanti

Když stojíte v 21. století v evropském městě u vysoké zdi, která od sebe odděluje katolické a protestanské obyvatele, protože se obávají jeden druhého, napadá vás ledacos.

10.8.2017 v 19:39 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 515 | Diskuse

Eva Štěpánková

Krajinou Hry o trůny a chodníků pro obry

Severní Irsko máme v paměti většinou uložené pod hesly protestanti, katolíci, terorismus, ale je to hlavně krajina s nádhernou přírodou a pobřežím.

6.8.2017 v 16:55 | Karma článku: 8.95 | Přečteno: 308 | Diskuse

Eva Štěpánková

Vězení, kam se lidé hrnou

Trestní rejstřík mám čistý a přitom jsem strávila nějaký čas ve vězení. A přede mnou tam byli dokonce i U2.

2.8.2017 v 19:23 | Karma článku: 13.88 | Přečteno: 1184 | Diskuse

Eva Štěpánková

Irsko - tentokrát o tom, kam jezdí všichni

Vrtala mi hlavou otázka, zda nemají Moherské útesy něco společného s mohérskou vlnou... A odpověď se našla.

30.7.2017 v 17:17 | Karma článku: 11.95 | Přečteno: 498 | Diskuse

Eva Štěpánková

Irsko už dávno není jen Guinness

Další cesta přerušila mé vzpomínky na Lisabon, ale na dlouho jsem se jich nezbavila, protože i v Dublinu se nečekaně našel důvod si ho připomenout. No, není to osud?

23.7.2017 v 22:45 | Karma článku: 7.15 | Přečteno: 338 | Diskuse

Eva Štěpánková

Tentokrát opravdu naposledy o Lisabonu

Blíží se další cesta, ale já jsem občas při prohlížení fotografií duchem v Lisabonu. Ti, kdo tam byli, jistě moje rozpoložení pochopí...

6.7.2017 v 10:59 | Karma článku: 6.37 | Přečteno: 339 | Diskuse

Eva Štěpánková

Proč jsme asi chyběli na Expo 98?

Původně jsem chtěla uzavřít svůj malý cyklus z Lisabonu hlavně pohledem na architekturu spojenou s oblastí bývalého Expo 98, ale při hledání detailů mě překvapilo, že naše republika se tohoto velmi úspěšného veletrhu nezúčastnila.

19.6.2017 v 11:02 | Karma článku: 11.24 | Přečteno: 507 | Diskuse

Eva Štěpánková

Z pohádky do pohádky aneb Co je to Sintra

Nejdřív si s úsměvem pomyslíte, že fotograf trochu čaroval s barvami. Jenže pak stojíte před bránou zámku, jehož barvy i v podmračeném počasí svítí do kraje a musíte uznat, že něco takového asi není jen tak někde k vidění.

5.6.2017 v 21:39 | Karma článku: 10.80 | Přečteno: 285 | Diskuse

Eva Štěpánková

Muž, který nakupoval jen to nejlepší

Být znalcem výtvarného umění a zároveň schopným obchodníkem, který se stane jedním z nejbohatším lidí své doby, se nepodaří každému. O to cennější je odkaz ropného magnáta Calouste Gulbenkiana, který odkázal své sbírky veřejnosti.

28.5.2017 v 8:00 | Karma článku: 13.35 | Přečteno: 325 | Diskuse

Eva Štěpánková

Co v průvodci po Lisabonu chybělo...

Dojmů z Lisabonu mám spoustu, ale nejvíc mě nadchla stavba, jejíž detaily v žádném bedekru nenajdete. Je otevřena od listopadu 2016 a nebýt známého českého propagátora architektury, který mi ji doporučil, nevěděla bych o ní také.

18.5.2017 v 23:45 | Karma článku: 14.57 | Přečteno: 564 | Diskuse

Eva Štěpánková

Nudíte se v metru? Zajeďte si do Lisabonu.

Nikdy by mě nenapadlo, že po návštěvě Lisabonu nebudu nadšená jen z celkové atmosféry města, jeho historických částí a moderní architektury, ale i z obyčejného dopravního prostředku, který mi doma moc potěšení nepřináší.

16.5.2017 v 21:00 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 792 | Diskuse

Eva Štěpánková

Opravdu jen Příběh služebnice?

Mrazí mě. Co mi to jen připomíná? Že tohle se přece u nás nemůže stát? Ale ano, za určitých podmínek není místo na světě, kde by k něčemu podobnému nemohlo dojít, říká spisovatelka Margaret Atwoodová, autorka románové předlohy.

1.5.2017 v 23:03 | Karma článku: 18.97 | Přečteno: 2334 | Diskuse

Eva Štěpánková

Talent jako prokletí?

Šatna baletní hvězdy těsně před představením. Mladý muž si s úsměvem před kamerou sype do hrsti povzbuzující prášky, srká tekutinu z lahvičky s poznámkou, že prý byla vyvinuta pro americkou armádu a za chvíli ho nakopne k výkonu.

16.1.2017 v 0:26 | Karma článku: 14.19 | Přečteno: 706 | Diskuse

Eva Štěpánková

Příchozí aneb Příběh vašeho života

Zapomeňte na blockbustery, v kterých mimozemšťané ohrožují Zemi v megakorábech a osud lidstva závisí na svalnatém hrdinovi, jenž vydatné za pomoci CGI efektů, výbuchů a ohlušujícího hudebního doprovodu všechno zařídí levou rukou.

17.11.2016 v 20:02 | Karma článku: 10.63 | Přečteno: 454 | Diskuse
Počet článků 53 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 608

Ráda sdílím s ostatními svoje zážitky a dojmy, proto jsem začala psát tyto nepravidelné blogy. Mou celoživotní láskou je film, ráda fotím, i když jen mobilem, čím dál víc mě zajímá architektura. S tím souvisí i design a moderní umění a celkově nové podněty, za kterými ráda cestuji.