Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tentokrát opravdu naposledy o Lisabonu

Blíží se další cesta, ale já jsem občas při prohlížení fotografií duchem v Lisabonu. Ti, kdo tam byli, jistě moje rozpoložení pochopí...

Uběhly dva měsíce od mé návštěvy Lisabonu a i když jsem si myslela, že do blogu už o něm psát nebudu, stále se objevují další vzpomínky, o které bych se ráda podělila, minimálně proto, abych inspirovala ty, kteří se tam teprve vydají.

Dnes to bude nejspíš fotoblog, protože o muzeu filantropa Calouste Gulbenkiana jsem už detailně psala v jednom z minulých článků. Ale mimo klasické expozice ze sbírek tohoto Arménce, který měl britské občanství a dožil v Lisabonu, existuje také novější část, která byla dokončena v roce 1983. Po jejím otevření začala nadace, která spravuje dědictví Calouste Gulbenkiana, nakupovat výtvarná díla a postupně vytvářet kolekci portugalského moderního umění. Rozlehlá vysoká budova má tři úrovně, na kterých jsou vystaveny obrazy a objekty mapující počátek 20. století až do současnosti. I když se o umění docela zajímám, přiznám se, že o portugalských výtvarnících jsem do letoška nic nevěděla a vlastně nevím ani teď. Všeobecně se ale řídím pravidlem, že není důležité jméno, ale jak na vás umělecké dílo zapůsobí a jestli vůbec. A to se expozici v Lisabonu podařilo, určitě také díky architektuře pavilonu, v kterém je umístěna, kde nechybí opět podobně jako ve skandinávské architektuře, propojení s venkovním přírodním prostorem. Snad z těch několika fotografií získáte představu o tom, co se dá také v Lisabonu vidět.

Kolekce moderního umění Calouste Gulbenkian

 

 

Autor: Eva Štěpánková | čtvrtek 6.7.2017 10:59 | karma článku: 6,80 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Eva Štěpánková

Dům, který mi byl nejmilejší

Necelých 50 kilometrů od Liberce v německém Löbau se v sousedství zahrádkářské kolonie nachází skvost, který byste tam nečekali. A není divu, že je zařazen do čtveřice nejlepších světových modernistických obytných vil.

25.9.2023 v 9:00 | Karma: 15,25 | Přečteno: 445x | Diskuse| Cestování

Eva Štěpánková

Modrá je tentokrát opravdu dobrá

Nemám představu, kolik z vás je na tom jako já a o této unikátní stavbě nikdy neslyšelo, pro mě byla velkým překvapením.

22.7.2023 v 9:00 | Karma: 12,27 | Přečteno: 337x | Diskuse| Cestování

Eva Štěpánková

Danubiana - neznámý poklad u sousedů

Objevujete také rádi nová zajímavá místa? Chcete si přidat do seznamu něco originálního a u nás ne moc známého?

17.7.2023 v 6:25 | Karma: 13,63 | Přečteno: 435x | Diskuse| Cestování

Eva Štěpánková

Stříbrný had nad dánskou dálnicí

Byla jsem na něj moc zvědavá, ale přišel covid a zbyly jen fotografie na webu. Ale jakmile to šlo, vydala jsem se za ním. A nezklamal mě.

11.5.2022 v 7:00 | Karma: 10,18 | Přečteno: 387x | Diskuse| Cestování

Eva Štěpánková

Proč jsem nejela do Barcelony za Gaudím

Nejdříve plány zhatila zlomená ruka plus lockdown, za rok další lockdown, a proto jakmile bylo jasné, že se dá opět cestovat, vydala jsem se letos v březnu na třetí pokus do hlavního města Katalánska. Ale ne za Gaudím.

19.4.2022 v 7:00 | Karma: 12,94 | Přečteno: 391x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla Rakušanovi matka oběti

25. dubna 2024  16:02

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Soud zrušil odsouzení Weinsteina za sexuální delikty, nařídil nový proces

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  15:52

Aktualizujeme Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 609x
Ráda sdílím s ostatními svoje zážitky a dojmy, proto jsem začala psát tyto nepravidelné blogy. Mou celoživotní láskou je film, ráda fotím, i když jen mobilem, čím dál víc mě zajímá architektura. S tím souvisí i design a moderní umění a celkově nové podněty, za kterými ráda cestuji.

Seznam rubrik